| odwiedzin:

Marzec u PIĘCIOLATKÓW





ZIELONY KĄCIK PRZYRODY

PODRÓŻE KOLEJĄ

DBAMY O ŚRODOWISKO

MARCOWE CZARY

WIELKANOC


W marcu chcemy poznać:
* pojazdy poruszające się po lądzie, na wodzie, w powietrzu i w kosmosie,
* poznawały rośliny chronione, aktywnie uczestniczyły w hodowli roślin,
* zjawisko dnia i nocy,
* dostrzegały związki przyczynowo skutkowe,
* łączyły sylaby w wyrazy np. wa-ga, wa-gon, lo-ko-mo-ty-wa,
* wiersze: M. Konopnicka "Nasze kwiaty" B. Forma "Prośba do słoneczka",
* piosenki: Wstrętna grypa (muz. K. Kwiatkowska, sł. A. M. Grabowski), Zimowe sporty (muz. M. Mielnicka-Sypko, sł. U. Piotrowska), Bajkowa łódka (muz. K. Kwiatkowska, sł. D. Gellner), Kocie drogi (muz. T. Pabisiak, sł. A. Galica),
* opowiadania: J. Wasilewskiej Nowe łyżwy Adama,
* sposoby porządkowania figur geometrycznych według kolorów i rozmiarów,
* figury geometryczne: trójkąt, kwadrat, prostokąt,
* sposób tworzenia trzech odcieni danego koloru,
* oznaki zbliżającej się wiosny,
* interpretację przysłowia - W marcu jak w garncu,
* określenie kwiaty pod ochroną,
* kwiaty chronione: krokus, sasanka, przebiśnieg, przylaszczka, zawilec, pierwiosnek,
* pokarmy zdrowe i niezdrowe,
* rozumiały znaczenie słów - ochrona środowiska, odpady, ekologia, czyste powietrze,
* budowały zdania złożone,
* poznawały rzeczywistość społeczno - kulturową poprzez przypominanie tradycji rodzinnych i regionalnych


pm-7.pl